joi, ianuarie 03, 2013

Calavie

Nu stiu daca voi cunoasteti acest preparat, dar la noi in judetul Ialomita( de unde imi trag eu  radacinile si unde pentru mine va insemna intotdeauna ACASA) se imparte cate o farfurie de calavie inaintea unui parastas.
 Calaviile acestea sunt niste colaci praparati din aluat de paine peste care se presara zahar si se toarna vin . Fiindca tot eram pusa pe copt paine,  le-am facut si eu pentru a-mi aminti de copilarie, de bunici sau de mirosul painii aburinde ce razbea din cuptorul de caramida asezat in mijlocul bataturii.
Produsul final a iesit bun, aromat, dar nu m-a bucurat asa cum o faceau preparatele bunicii. De ce oare?

Ingrediente:
25 g drojdie proaspata
50 ml ulei
un praf de sare
500 ml apa calduta
faina cat cuprinde
Drojdia se dizolva in putina apa calduta si se lasa la crescut. In bolul cu faina se face o gaura unde se va turna maiaua( drojdia) , sarea, cam jumatate din cantitatea de ulei. Se omogenizeaza ingredientele, apoi se toarna treptat apa calduta. 
Se framanta pana nu se mai lipeste si devine elastica. Se lasa la crescut cam 30-40 minute intr-un loc ferit de curent.Cand si-a marit volumul se mai framanta putin  cu uleiul ramas
se asaza intr-o forma tapetata cu hartie de copt si se mai lasa vreo jumatate de ora sa creasca.
Se coace la 200 grade, timp de o ora. 

Dupa ce s-a copt, o rupem bucati, o asezam intr-un bol si  presaram zahar tos . Turnam  vin  si lasam sa se patrunda, apoi servim.

3 comentarii:

  1. La multi ani!! FFF. interesanti acesti colaci! Imi plac f. mult retetele tale! La mai mare!!!
    http://culinarecufeteistete.blogspot.ro

    RăspundețiȘtergere
  2. La multi ani si tie! Iti urmaresc blogul de multa vreme, dupa cum se poate observa , face parte din blogurile pe care le citesc frecvent si din care ma inspir.

    RăspundețiȘtergere
  3. La bunicii mei, la Valea Ciorii (langa Tandarei), se punea intai vinul in farfurie, apoi se punea zahar si se amesteca pentru a-l dizolva cat de cat apoi se punea painea calda/aburinda proaspat scoasa din cuptorul din batatura :). Mniam Mniam, un deliciu; eram mic si mancam pana ma lua ameteala :))

    RăspundețiȘtergere