joi, ianuarie 02, 2014

Prajitura cu mascarpone si cirese

Prajitura aceasta este foarte racoroasa si gustoasa si, asa cum am facut-o de repede, la fel am si mancat-o. A scapat doar o felie pe care am fotografiat-o.




Blat
5 oua
10 linguri zahar
10 linguri faina
sare
Am separat albusurile de galbenusuri si le-am batut bine cu un praf de sare pana cand s-au facut bat. Am adaugat zaharul treptat si am continuat baterea pana cand acesta s-a topit. Am adaugat galbenusurile si am amestecat, apoi am turnat  faina pe care am incorporat-o cu miscari usoare.
Am tapetat cu unt si hartie de copt o forma  si am copt 30 minute la 180 grade.


Sirop
10 linguri zahar
2 esenta de rom
2 pahare apa

Am caramelizat zaharul si, cand s-a topit, am adaugat 2 pahare apa. Am lasat sa dea cateva clocote, apoi am pus ibricul cu siropul obtinut la racit. Cand era rece am adaugat fiolele de rom.


Crema
250 crema mascarpone
300 ml frisca lichida
250 g cirese din compot
2 oua
2 linguri zahar
2 linguri lapte

Ouale au fost batute spuma cu zaharul si laptele si au fost puse pe aburi pana s-a obtinut o ciulama. Le-am lasat la racit.
Intre timp am batut bine frisca, am adaugat crema mascarpone si ciresele scurse, fara samburi.
Am amestecat cele doua compozitii pana s-au omogenizat.

Asamblarea
Am taiat blatul in doua , am insiropat si am umplut cu crema.Am decorat cu frisca.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu